Legyen önbizalmad!

A tiniknek gyakran nincs önbizalma (néha még a felnőttek sincs), csúnyának tartják magukat. Ebben a cikkben leírjuk, hogy mi a teendő, hogy olyannak lássuk magunkat, amilyennek szeretnénk.


Pénteken megjöttek az osztályképek. Sokat nevettünk rajtuk, csak a legjobb barátnőm volt szomorú. Délután leültünk kicsit beszélgetni, és ő elmondta, hogy nagyon ronda a képeken. Nem értettem, hisz egyszerűen gyönyörű, minden lány irigykedik rá. Hiába próbálkoztam, nem tudtam őt meggyőzni, ezért ki kellett valami mást próbálnom! Sorba vettem vele, hogy milyen szép a szeme, a haja, és az orrával sincs semmi baj. Innen jött az ötlet, hogy az oldalon az első cikkben az önbizalomhiányról írjak. Itt van pár tipp, hogy olyannak lássuk magunkat, amilyennek szeretnénk:
1, Mit szeretsz magadban?- Vegyél egy vékony füzetet, majd csinálj egy táblázatot. Egyik felén ez legyen: SZERETEM, a másik felén ez: NEM SZERETEM. Ha ez kész, akkor írd be a táblázatba azokat a dolgokat, amiket szeretsz magadon (lehet külső és belső tulajdonság is) és amiket nem szeretsz. Innentől minden hónapban írj egy új kimutatást, ugyanezekkel a tulajdonságokkal, de mostmár felcserélheted a szeretem és nem szeretemet. Ha az első táblázatban a nem szeretemnél volt a szemöldököd, kérj meg egy kozmetikust, hogy szedje ki olyanra, amilyenre te szeretnéd. Így átkerülhet a táblázat másik pontjához.
2, Rajzolás!- Kérd meg egy tehetséges barátnődet, hogy rajzoljon le téged, ahogyan ő lát, és te is rajzold le magad, ahogyan magadat látod. Ha kész, hasonlítsátok össze! Így tudni fogok, hogy milyennek látnak mások és milyennek látod te magad!
3, Összehasonlítás!- Hasonlítsd össze magad az osztálytársaiddal! Ha nem tetszik a hajad, hasonlítsd össze valaki olyanéval, akinek csúnya a hajszíne, vagy egyáltalán nem sűrű. Ez lehet, hogy nem szép dolog, de meghozza az önbizalmad. (Persze ha összehasonlítottad magad, nem kell mindenkinek elmondani, hogy a te hajad szebb, mint az övé, mert rosszul eshet annak a személynek!)
4, Idézetek- Nyomtass ki pár, számodra kedves idézetet, majd ragaszd rá az ajtódra, vagy használd mintaként és fesd fel a szöveget a faladra. Ha a kedvenc színészed poszteréhez odaragasztod az egyik idézetét, még nagyobb lesz az önbizalmad!

Ha ez sem segít, írj nekünk, és mi segítünk neked!

Népszerű bejegyzések